יום שישי, 14 באוגוסט 2009

צביעת איורים ל"מעינותיך לצעירים" של יהל חזן.

נתבקשתי על ידי ידידי, המאייר, השחקן ומפעיל הבובות יהל חזן, לסייע לו בצביעת איורים עבור עלון "מעיינותיך לצעירים- תורת חב"ד לבני הישיבות" שם הוא מאייר באופן קבוע.
מדובר באיורים מסוג שזמן רב לא עסקתי בו- דהיינו, קבצים סרוקים. כאמור, מאז שיש לי עט גראפי של וואקום אני כמעט ולא נדרש לסרוק חומרים מצויירים בדף ולרוב אני פשוט מצייר אותם מראש למחשב.

האיורים הם עבור גיליון אלול הקרוב- ולכן עוסקים בנושא התשובה המאפיין את חודש זה.
באיור הראשון מופיע דמות החסיד (שיהל מצייר כבר כמה שנים) ברחם הטובל במקווה מטהר, כמבטא את רעיון התשובה בו האדם המטהר ומהרהר בתשובה- מקבל את ההזמנות מה' להתחיל מחדש כמו תינוק שזה עתה יצא מרחם אמו.
יהל ביקש שהרחם יצוף במים ובתוכו יראה התינוק החסיד עטוף בטהרה.
תהליך הצביעה כאן כולל עבודה במברשת בעלת קצה רך שמאפשרת מיזוג צבעים והצללה ותאורה טובים במהירות גבוהה יחסית. כאן ההצללה מתחשבת בכך שהאור מקיף את העובר ולא מאיר עליו מכיוון מסוים כמו באיור פשוט ונורמאלי. את התהליך אפשר לדמות לסדרה של ליטופי מברשת עדינים מסביב לדמות ברמות שונות של הכהייה ובהירות עד שתתקבל התוצאה המבוקשת.
טריק נוסף הוא צביעת קווי המיתאר שנעשו בעיפרון בעזרת המברשת- מה שמעניק להם תחושה מציאותית יותר (במציאות- כאמור- אין לעולם קווי מתאר שחורים או אפורים...)
כדי להשלים את האפקט, הוספתי באמצעות הפוטושופ בועות מרחפות בשכבת המים, הילה מסביב לעובר וקרני אור הבוקעות ממנו.

האיור הבא מתאר את גדולת הצדקה בתהליך התשובה- ומשמעותה לאדם. באיור נראה אדם עני המבקש צדקה, ודמות החסיד, אשר יש לו כל צרכיו- אך עדיין נצרך תמיד לחסד- מריבון כל העולמים ואבא שבשמיים, כיוון שרק הוא אחראי לכך שאדם אחד עני ואחר עשיר, ואין כל ערבות מצד האדם שישאר במעמדו הכלכלי לנצח- לכן מוטלת על האדם החובה להמשיך את השפע של העולם הלאה באמצעות הצדקה.



נדרשתי קודם כל לקרב את דמות העני מעט למטה מבחינת מיקום בדף ולמחוק את הקווים המיותרים. היה מסובך
יחסית לצבוע את האיור הזה נכון כיוון שהוא לא עונה על כללי האנטומיה הנכונים בפנים ובידיים, ובאופן כללי לא מאוייר כציור בעל נפח. נאלצתי לעשות כמיטב יכולתי על מנת לשדרג את המראה של הדמויות.
אפשר לשים לב, מעבר לתאורה הכללית המגיעה מהשמיים למעלה בצד שמאל, לתאורה משנית המגיעה מאחורי הדמויות מצד ימין למטה.
יהל לא סיפק רקע עבור האיור הזה, וכששאלתי אותו הוא אמר שזה עסקם של העורכים הגראפיים של העלון ואין צרוך שאני אוסיף רקע בעצמי.
עבודתי הסתיימה.



4 תגובות:

  1. קודם כל הצביעה נהדרת ומוסיפה מימדים נוספים לציור.

    רק הערה קטנה, בלי קשר אליך: אכן המקווה הוא דימוי לרחם. והעובר אכן צף בתוך מים, ולא הרחם... כך שאין צורך להמציא את המשל מחדש.. :)

    השבמחק
  2. תגבה תגובה תגובה תגובהתגבה תגובה תגובה תגובהתגבה תגובה תגובה תגובהתגבה תגובה תגובה תגובהתגבה תגובה תגובה תגובהתגבה תגובה תגובה תגובהתגבה תגובה תגובה תגובהתגבה תגובה תגובה תגובהתגבה תגובה תגובה תגובהתגבה תגובה תגובה תגובהתגבה תגובה תגובה תגובהתגבה תגובה תגובה תגובהתגבה תגובה תגובה תגובהתגבה תגובה תגובה תגובה..........אני מעריץ כבד של האשיות - אתה בי בנתיים

    אני לא יכול לראות את הציורים שלך בלי לחשוב על הרבה הרבה כסףףף( וזה מחמאה )

    השבמחק
  3. בהצלחה איורים ממש יפים אוהבת (-:

    השבמחק
  4. תודה לך גברת לוח מודעות... את מוזמנת בחום להגיב כאן באופן קבוע!

    השבמחק