יום שישי, 14 באוגוסט 2009

תהליך יצירה קצר (וחלקי) של שני עמודי קומיקס ספרייד

החלטתי להעלות לכאן חלק מהתהליך של יצירת שני דפי קומיקס ספרייד עבור חוברת 9 של אדירי התכלת של עופר זנזורי.
בעיקר עקב אילוצים טכניים- נאלצתי להסתפק בפנסלינג בלבד (שלב העיפרון) ולא להתקדם עצמאית לשלב האינקינג (הדיו) והקולורינג (צביעה) כך שעופר השלים אותם בעצמו מאוחר יותר. מן הסתם הייתי מבצע בחירות אחרות ומתקן את עצמי בשלבים הבאים- אבל כאמור- לא ממש הגעתי לזה...

כך קיבלתי את הדפים מעופר (עם הנחיות תסריטאיות וטקסט בנפרד):


מדובר בדף מורכב יחסית, בעל אופי דיאלוגי ברובו, פרוש על שני דפים ובעל פאנלים מוארכים שלא מאפשרים יותר מדי חופש להתפרע עם הציור.
אחרי שהבנתי פחות או יותר מה נדרש ממני- מתחילה עבודת העיפרון. אני שמח שאת החלק הזה ביצעתי לגמרי בעצמי כיוון שבעיני הוא השלב הדורש את מירב היצירתיות מהיוצר. מדובר בהמון עבודה מול רפרנסים של הדמויות (לראות שבגדול הדמויות דומות לעצמן מהסיפורים הקודמים) והן ביכולת לספק את המיטב מבחינת פוזיציה ומיקום של כל דמות באופן שישדר אווירה ברורה דיה לאיש הדיו (אינקר) ואיש הצבע (קולוריסט) שיקחו את הדף לשלבים הבאים.
קצב העבודה שלי איטי יחסית כיוון שאני מעט חלוד בעבודה מהסוג הזה. האיור של הדפים הללו לקח לי בערך 4-5 שעות והיה עוד הרבה מה לשפר, אבל צריך גם לדעת לשמוח במה שכבר יש.

הרקע הכחול הוא שכבה בפוטושופ שאיפשרה לי לראות היכן ממוקמים הפאנלים. בדרך כלל אני יוצר את קווי המסגרת של ריבועים בקומיקס בעזרת תוכנת אילוסטרייטור אליה אני מייבא את הקובץ. כיוון שלמעשה הפעם הסתיים תפקידי כבר בשלב הזה- שלחתי לעופר את הגרסה הזאת בקובץ פוטושופ עם השכבות המקוריות.
עופר סיים את שלבי האינקינג והצביעה בעצמו וזו התוצאה הסופית שלהם.

הקו של עופר פחות פרטני משלי ובשלב האינקינג הוא העלים הרבה פרטים שהיו חשובים בעיני- אבל כאמור, זו החוברת שלו וזמן העבודה שלו. אולי בזמן אחר אני אסיים את הדפים הללו ואעניק להם את המראה שהייתי רוצה.

החוברת תצא בפסטיבל בעוד כמה ימים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה