יום ראשון, 9 באוגוסט 2009

מסע לגוף האדם


עוד רעיון מגניב שקצת נפל בין הכיסאות.

קיבלתי בזמנו פניה ממנכ"ל פרסומיי ישראל ושות' לאייר לו קומיקס/ פינת ילדים לעיתון דתי בנושאי בריאות. היה קצת קשה להסביר לו באילו פורמטים קומיקס עובד בעיתון, אבל בסוף הגענו להבנה לגבי גודל וצורה לקומיקס.

הרעיון שבאתי איתו קיבל השפעה בדיעבדית מהסדרה 'החיים' שושדרה בחינוכית כשהייתי ילד ומעט מסרט האנימציה 'אוסימוזיס ג'ונס' למי שיודע על מה אני מדבר...

הגיבור כאן היה ארתי- אריתרוציט, ילד תא דם אדום שמסייר בחלקי הגוף השונים יחד עם ידידו הטוב השוטר תא דם לבן איציק הלימפוציט. התכנון היה שבכל גליון- ארתי ואיציק היו מסיירים בחלקים אחרים בגוף, נלחמים בחיידקים ווירוסים ולומדים על גוף האדם.

בפועל, הסדרה לא קרתה, כיוון שהרעיון למגזין כולו נגנז ומסתבר בפועל שהמגזין יועד עבור ציבור חרדי (דבר שלא ידעתי) כך שכנראה הייתי צריך לעצב את ארתי עם פאות ראש, את איציק כמו משגיח בישיבה, ואת הילד כמו ילדון שלומד בחיידר, עם גמרא מתחת לבית השחי.... :)

כמו עוד קומיקסים של וואן -שוט שלי, אני תוהה אם ארתי ואיציק יקבלו יום אחד את ההזדמנות שלהם...
עד אז- תהנו!

תגובה 1:

  1. הי אלעד!

    תודה רבה לתשובותיך ששלחת לי. באמת, קראתי את הפוסט לפני שכתבתי אליך. אבל, לא הבנתי הרבה המילים והשם המלא של ארתי היה יותר מדי קשה בשביתי לבטא. אבל, אני לא ישראלי ועדיין לומד עברית. גם לא ידעתי מה זה "תא" בהקשר "תא אדום". גם לימפוציט, מנכ''ל לאייר, וחמצן. אמנם, אני יודע עכשיו!

    הקומיק שקראתי נראה ממש ממש יפה. דרך אגב, 'אוסימוזיס ג'ונס' היה סרט טוב...

    אני לא מבין למא הם רצו שהגמויות יהיו באופן חרדי, כי הם לא נראים כמו אפ אחד בעולם בכל מקרה, אבל שהילד יהיה ככה, זה הגיוני.

    יהיה מדהים אם היה קומיקס שמחנכים ילדים (וגם מבוגים שגם קורים קומיס). הקומיקס עדיין יהיה מעניינים בגלל שתי סיבות. אחד, שחלק מהנאת קריאת קומיקס זה סתם מהאומנות עצמו. ושני, כי נושאים ש
    "involve"
    הדעת גם יכולים להיות כיפים ומעניינים.

    כל טוב,
    הצלחה רבה!
    מיכאל

    השבמחק