יום שני, 24 באוגוסט 2009

פוסטר סיפורו של אביר 2- שלבים בתהליך.

סוף כל סוף הסתיימה העבודה על הפוסטר לסיפורו של אביר 2, והוא יופיע בסוף השבוע על גבי שער עיתון מקור לילדים בכל רחבי הארץ! יאי! הנה הוא! (בחלק העליון יכנס הלוגו של העיתון)

החלטתי להעלות לכאן, לטובת שוחרי האומנות, את תהליך העבודה סביב האיור הזה.

החלק הראשון למעשה הוא שלב התכנון. בגדול, אני עובד עם עט גראפי ישירות למחשב, אך הפעם ציירתי את התכנון המקושקש על גבי דף נייר. הסורק שלי חלף לו בשלווה מהעולם לפני זמן רב, ולצערי לא יכולתי לצרף לכאן את הסקיצה המקורית.

ביצעתי כמה נסיונות פוזיציה עד שהתקבלה תוצאה שיצאה חן בעיני והתחלתי לאייר.

לאחר ניקוי- יש לי סקיצת עיפרון די ברורה שנראית פחות או יותר כך...


מדובר בשכבה נפרדת על רקע לבן- כשמעל ומתחת השארתי מקום ללוגו של העיתון ושל הסיפור. קדמה לאיור הזה עבודה נפרדת של עיצוב דמויות מחודש, שעליה ארחיב אולי בפעמים הבאות. אם יש בין קוראי הבלוג אנשים שקראו את הסיפור המקורי, הם יזהו כאן את סער, גיבור הסיפור, קוראל הקוסמת, המפלצת מהסיפור הקודם הידועה בשם 'לוריקר' והקוסם הזקן אורלון קרנמיר מהסיפור הקודם, יחד עם עוד שלוש דמויות חדשות.

מכאן אני ממשיך לשלב הבא.
מדובר בצביעה בסיסית שתפקידה העיקרי הוא תיחום הצבעים ומיקומם. בשלב זה אני יודע לאיזו אווירה אני מכוון את הציור, ועל פיה אני בוחר חלק מהצבעים. אני עובד בשכבה נפרדת מתחת לעיפרון.
אני מודה שמהשלב הבא חששתי ביותר, בעיקר מהאפשרות להרוס את כל העבודה עם הצללה ותאורה לא במקום. וכך יצא שהשלב האחרון- הצללה ותאורה - לקח זמן רב יותר מכל שלב אחר...



שמרתי את השכבות המקוריות ושכפלתי אותן כדי שתמיד יהיה לי לאן לחזור והתחלתי בעבודת הרינדור.
במהלך העבודה יש להתחשב במקורות האור השונים, גודל המשטח אותו הם מאירים (או מביאים להצללתו) והאופן שבו האור חוזר ממרקם כזה או אחר.
הוספתי מספר שכבות כגון שכבת אפקטים נפרדת לחרב של סער ולהשתקפות הדרקון שעליה ומספר שכבות פילטר בעוצמות שונות על הדמויות ברקע האיור, כדי לסגל את העין ולא ליצור בלבול במיקוד.


השלב האחרון הוא הוספת הלוגו שעוצב בנפרד, לתוך האיור.

מקווה שתהנו!



7 תגובות:

  1. צריך להעריך כמה זמן הוא עובד על כל ציור!
    מדהים!

    השבמחק
  2. הקו (הרישום) הוא בהחלת קו בוגר.לגבי אותו קו, יש לו אישיאות (סליחה מראש על שגיעות כתיב :)), וזה אומר הרבה. זה מה שהופך מאייר "סתם" טוב למאייר מעניין.

    לגבי הצביעה: כדי ליצור עומק ולהדגיש עבודות השכבות, עדיף לאדן את הרקע ולעבוד יותר על הקונטרסת של הפורגראונד.
    עד"ז אתה מגיע ליצירת האווירה על ידי הרקע, ולספר סיפורים ע"י הגיבורים.

    השבמחק
  3. תעדכן כאן לגבי הסיפור.
    אני רוצא לראות אותו
    ג'קי ירחי

    השבמחק
  4. יופי של עבודה אלעד. עבודת העפרון נראית בהחלט מרשים ונראה שהקומפוזיציה שלמה וברורה.

    ועכשיו קצת הערות בונות.
    נראה לי שהאביר היה צריך להיות קצת יותר גדול בהתייחס לשני האנשים שמאחוריו כי הוא נראה קצת טינאייג'ר. אולי הוא באמת אמרו להיות כזה אז אם כן אז סחתיין על הדיוק.
    טיפ קטן לגבי הצבע. דמויות שאינם בפוקוס כדאי לך להקטין את הקונטרסטיות של מעברי הצבע בהם. כך תבליט יותר את הדמות הקרובה אלינו שהיא המרכזית וכן תקבל עומק יותר חזק בקומפוזיציה.
    עוד טיפה. נראה שהתאורה היא כחלחלה שזה מגניב ואפילו מרגישים את זה טוב מאוד על הדמויות ועל הדרקון . אני אפילו חושב שזה לא רע בכלל שהדמות המרכזית לא קיבלה גוונים כחלחלים אולם נראה לי שהיילייטים כחולים היו יכולים לשפר את החיבור שלה לתאורה הכללית. אך הבעיה המרכזית שלי היא הדמות עם הירוק הזרחני בצד שמאל למטה, נראה כאילו התאורה שם צהובה וזה מרגיש קצת מוזר.

    זהו בסך הכל יופי של עבודה. ההערות שלי הם די בקטנה והם דקויות למדי ואולי הם אפילו טעם אישי

    יישר כוח

    השבמחק
  5. תודה רבה על התגובות המושקעות!
    שניכם לדעתי צודקים בהחלט לגבי ההיילייטים. זה תיקון פשוט יחסית ואני אשתדל לבצע אותו.

    לג'קי- אני אעדכן לגבי הסיפור כמובן כאן. יתכן שאני אבנה אתר לצורך הסיפור (אני מתכנן גם אולי להוציא ממנו ומקודמו ספר ילדים בסופו של דבר) ואשמח לעדכן מה שאוכל.

    לעופר- הגיבור הוא אכן טינאייג'ר... :)
    הבחורה בצד נמצאת בסוג של מנהרה וממנה היא מקבלת מקור אור שונה (המטה שלה)
    הציור הוא סוג של מונטאג' בסגנון קולנועי, כך שלא כל הדמויות נמצאות באמת באותו מישור- אלא רק מוצגות בו.יתכן שהדרך האחרת גם תעבוד, אבל אני העדפתי את זו כיוון שהיא מעצימה את הדרמטיות בעיניי.
    ההימנעות מהוספה מוגזמת של היילייטים כחולים לדמות הראשית נבעה מהחשש שהוא יבלע בין שאר דמויות הרקע (וגם ככה אתה וג'קי אמרתם שהגזמתי עם ההיילייטים- וצדקתם...)

    תודה שוב!

    השבמחק
  6. סוף סוף הבנתי איך אתה עושה את זה
    עלה והצלח!!!

    השבמחק
  7. יש כזה ספר סיפורו של אביר 1ו2 כי אני רוצה לקרוא ספר כזה

    השבמחק