יום חמישי, 16 בספטמבר 2010

רכב.

שלום קוראי הבלוג! פיסת מידע מהחיים שלי (וואלה מה אכפת לי לשתף בזה...)


הפוסט הזה מיועד בעיקר למתענייני רכב שונים. והוא גם מדבר על כסף. אם אתם לא בעניין, פשוט תדלגו. בכיף. אני מבין אתכם. גם אני הייתי כזה פעם... :)


-----------------------------------


אני הולך ומגיע יותר ויותר למסקנה שלאחר שנת פעילות, זמני עם הסובארו אימפרזה  המשפחתית הולך ותם... זה הרכב שבו אני נוסע כרגע להופעות (ותאמינו לי שזה בגדר נס של יום יום שכל הציוד נכנס בפנים... אנסה להעלות תמונות בקרוב...) היא של ההורים שלי ובמקור הם ייעדו אותה לנסיעות באזור הבית בלבד- ואולי כמה פעמים בודדות בשנה נסיעה למקומות מרוחקים יותר לצורך חופשות.

מה שקורה הוא שאני צובר נסיעות וקילומטרז', באופן טבעי שווי הרכב יורד (ללא קשר לדלק, תחזוקה, ביטוח, טסטים וכד') וההורים שלי חוששים, בצדק, שלא יעבור הרבה זמן לפני שאי אפשר יהיה למכור את האוטו הזה... מדובר במכונית שנת ייצור 2006 שנקנתה מהשכרה, כך שגם ככה הקילומטרז' שלה לא משהו...

הרכב האידאלי למישהו בתחום העיסוק שלי הוא כנראה ג'אמפי... רכב על הגבול בין מסחרית למשפחתית, עלות תיקון זולה יחסית, נוסע על דיזל (יוצא זול יותר מבנזין, מסתבר) לא אוכל המון דלק ביחס לביצועים ובאמת רכב טוב בסך הכל. אפילו טוב מאוד.

בכל מקרה, למרות שאולי הייתי רוצה ג'אמפי 2008 או משהו בסגנון- צריך להפריד בין המציאות לפנטזיה.

ישנו כלל לא רשמי בקניית רכבים מיד שניה-  לרוב, כל רכב שקונים מתחת ל-30000 ש"ח ישנו סיכוי סביר שהוא יראה הרבה מוסך והמחיר הזול ששילמת עליו בקנייה יהפוך לגדול בהרבה אחרי כל התיקונים וההוצאות הנוספות. 

אני מכיר את כלל ה- 30,000 ש"ח בקניית מכוניות יד שניה, אבל מה לעשות- אין לי סכום כזה ורמת ההכנסות מול הוצאות שלי לא מאפשרת לי להגיע לסכום כזה בטווח זמן קצר (אפילו של כמה חודשים בלי הוצאות...)

מה שאומר שאני נאלץ לרדת מתחת ל-20000 או אפילו ל- 15000, ואז, אולי, בתשלומים...

בדקתי קצת את יד 2 ואין שם הרבה אופציות איכותיות בטווח המחירים הזה. המכוניות הכי גדולות הם ספארי וג'י-אמ-סי מלפני יותר מ-15 שנה, וממש לא נראה לי שהמחיר יהיה שווה את זה... לך תדע כמה מכונית כזאת עוד תיסע לפני שהיא תתקע ותגיע למוסך... שוב.

אז יש את האופציה של הרנו-קנגו או הסיטרואן ברלינגו שעליהם כבר יעצו לי בעבר... כל אחת מהמכוניות הללו תתן את המענה המידי (אם כי לא האידאלי) לצורת השינוע שלי כיום: רכב שלי+ מקום להגברה/ תאורה/ תפאורה/ נוסעים, לא הרבה אבל עדיין הרבה יותר מהאימפרזה + רכב צנוע יחסית בדרישות שלו, שמכירים אותו טוב במוסכים ויכולים להשיג לו חלפים בקלות.

מצד שני, אין לי מושג מה דורשת תחזוקה של רכב כזה, מה הבלאי שלו, כמה דלק הוא צורך וכו'.

האם יש אופציות נוספות, זולות במידה ועדיין איכותיות, שמי מהקוראים להציע לי ולא חשבתי עליהן? (או מקומות חיפוש נוספים מעבר לאתר יד 2.)

תודה מראש ושניסע כולנו בדרכים טובות וישרות לקראת השנה החדשה.

המשך שבוע טוב!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה