יום רביעי, 8 בספטמבר 2010

פוסט לראש השנה

שלום לכל צופי הבלוג.

הנה מגיע הרגע לסכם שנה (ואצלי פעמיים כי יום הולדתי ה-24 חל בשבת הקרובה)

איזו שנה... איזו שנה מדהימה ומטורפת וקשה ופסיכית ונהדרת ויוצאת מן הכלל בשבילי.

כל כך קשה לי לדעת במה לגעת... היה כל כך הרבה! כל כך הרבה דברים חדשים לנסות ולגלות, עבודות חדשות, אנשים חדשים לעבוד אתם, התנסויות שחלמתי שנים לעשות ורק התחלתי...

אז הופעתי בהופעות מוזיקה, והלחנתי ועיבדתי, ושיחקתי בתאטרון ובסרטים (והפקתי וביימתי כמה) וציירתי מפה ועד להודעה חדשה, והתחלתי בהקמת העסק שחלמתי עליו כל כך הרבה שנים (וכל הציוד הנפלא שאני נהנה לכנות 'צעצועים' שנלווה אליו), אפילו ניתוח להסרת משקפיים (שלמעו הסדר הטוב אצהיר שחלמתי עליו בערך מהרגע שהניחו לי משקפיים על הפרצוף בגן חובה לפני יותר מ- 18 שנה) עשיתי!

זו גם הייתה שנה לא פשוטה... שנה ראשונה שבה אני מרגיש את ההשלכות של סוג החיים שבחרתי. חיים של עצמאי, פרילאנס. עסוק בין פרויקטים כל הזמן, רץ מפה לשם ומנסה להספיק כמה שיותר. כמעט אחוז אטרף... במבט לאחור אני חושב שכל זה מושפע מהעובדה שהרשיתי לעצמי להיות מה שנקרא 'צעיר'. לעשות הרבה טעויות, ליפול פה ושם מבחינה מקצועית או מבחינת יחסי אנוש (שהם בערך הדבר הכי חשוב בסדר העדיפויות המקצועי של כל פרילאנס), לבצע כמה קניות לא חכמות ואפילו להיכנס למינוס בבנק (אל דאגה, המשבר מאחורינו :)

הגעתי גם למסקנה כמה הבחירה בחיים האלו מבודדת. היא הופכת אותי לאאוטסיידר מובהק (ואני דווקא אדם רגיל למדי בחיי האישיים ותודה ששאלתם) ובעצם דוחפת אותך לאבד קשר עם כל האנשים היותר נורמטיביים שסביבי- שהם או במסע למזרח עכשיו, או עברו לגור בדירה בירושלים (משהו שאי כנראה אעשה בקרוב) או נמצאים בשלב כלשהו בדרך אל התואר באוניברסיטה באיזה הנדסה וניהול או מנהל עסקים או משפטים או עוד משהו שהמון סטודנטים הולכים ללמוד.

בדידות היא עניין קשה. להיות רווק בסביבה שבה אני חי בגיל הזה (ואני יודע, עכשיו יקפצו כל הדודות ויגידו 'מה? אבל אתה עוד צעיר'! בייחוד אלו שהתחתנו בגיל 18-20, יש להם כבר שלושה ילדים וזה בטח הופך אותם למבינים גדולים בתחום הדייטים)
להוסיף לרווקות הזאת את העובדה שזמן רב אתה עובד לבדך- וקיבלת מתכון נהדר לדיכאון.

אז הנה אני דברים שאני מאחל לעצמי ומתפלל עליהם לשנה הבאה במישור האישי בלי סדר מסוים אלא סתם מה שבא לי לראש (ואגב, ממליץ על זה בחום לכל מי שמעוניין לכוון את חייו למקום טוב יותר... זה עובד.):

* להעמיד את חברת אראל על הרגליים. להפוך אותה לעסק רווחי שמקיים את עצמו (כרגע היא עדיין סטארט-אפ שיותר שואב אליו כוחות מאשר נותן כוחות)
* להיות יותר מקצועי ויותר טוב מעכשיו. לבנות עוד את הכוחות הנפשיים לעבודה קשה וקשה יותר. בעולם העשייה שלנו, אין דבר יותר טוב מלעשות דברים כמו שצריך.
* להתפרנס כפי צורכי ורצוני בעזרת ה'. שישלח לי ולמי שעובד איתי ברכה במעשי ידינו כדי שאפשר יהיה להגשים את כל החלומות הגדולים שאנחנו חולמים עליהם.
* לשמור יותר מצוות כמו שצריך, ללמוד קצת יותר תורה, לעבוד על המידות כמו הכעס (לכעוס פחות ולהישאר יותר רגוע ושקול ביחס לאי אילו דברים מרגיזים) או הביטחון העצמי.
* להיות אדם יותר טוב. יותר קשוב. יותר עניו. יותר מכיל. יותר אכפתי ומוכן לעזרה. יותר בא לקראת. יותר איש אמת ויותר נוטה חסד, לעצמי ולסובבים אותי במובן העמוק של המושג.
* למצוא את אהבת חיי ולהקים אתה בית נאמן בישראל במהרה בימינו בעזרת ה'.

ובמישור הכללי.
שתהיה לנו שנה טובה ומתוקה, מלאה בהרבה תקווה ונקודות אור, הרבה שמחה. הרבה ביחד. הרבה סיפוק מהחיים והרבה אהבה בכל שנלך. הרבה שפע והרבה טוב וחסד. שבשנה הזאת נרגיש שאנחנו יכולים להיות הכי הרבה אנחנו, הכי הרבה עצמנו, והכי הרבה חלק ממשהו גדול ונפלא כל כך כמו העם שלנו והארץ שלנו והתורה שלנו והקדוש ברוך הוא שלנו. שנרגיש כמה שהחיים שלנו הם הדבר הכי קדוש והמתנה הכי נפלאה בעולם.

שנה טובה ומזל טוב שיהיה לכולנו!

אלעד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה