יום שלישי, 11 באוגוסט 2009

פסטיבל הקומיקס, האנימציה והקריקטורה 2009 ועוד כמה עניינים

אוטוטו מתחיל כל הבאלגן של הפסטיבל השנתי, שיהיה בסינמטק תל אביב בין ה-19 ל- 22 באוגוסט.
הנה אתר הפסטיבל והתוכניה שלו. לא הכל שם עוד סופי- אבל בהחלט אפשר להתחיל לתכנן לאן ולמה להגיע, ומתי...

האירוע שתמיד מושך אותי הוא זירת הקומיקס עם חוברות חדשות. שתיים מהחוברות הללו הולכות לצאת מוקדם יותר ביום שישי ה-14 לחודש בחנות קומיקס וירקות. מדובר בחוברות פלאפלמן 4 של דורית מיה-גור ועוזי 4 של נמרוד רשף- שימכרו בחנות עם כיבוד, חתימות, וציורים על פי בקשה מאת היוצרים.

אישית קצת התאכזבתי שגם השנה הפסטיבל מקפיד למקם את כל ההרצאות וההקרנות הפופולאריות והמוצלחות ביותר לקראת הלילה- מה שלא ממש מסייע לאנשי גוש עציון שכמותי או אפילו לירושלמים שצריכים להספיק בקושי לאוטובוס של 12...

בעיני זה סוג של זלזול עקרוני של מארגני הפסטיבל בכל מי שמעוניין להשתתף בו ואיננו תל-אביבי.
יותר מזה, העובדה שמארגני הפסטיבל שוב מיקמו את חלק הארי שלו על שבת. בהתחשב בעובדה שהפסטיבל הוא אירוע ציבורי, קיום האירועים (ולו מסיבות פיננסיות מוצדקות ככל שיהיו) בשבת דוחק אוטומטית ציבור דתי גדול מאוד על גווניו וזרמיו השונים, שמעוניין להיות שותף לתרבות אך לא מעוניין לוותר באותו זמן על תרבותו שלו.

מן הראוי היה לצאת יותר בחריפות נגד התופעה של הבועתיות התל אביבית- אבל כנראה אני לא אעשה את זה כאן בבלוג הדל הזה. אני סתם מאוכזב מהפתיחות כביכול שאין מאחוריה דבר מעבר להצהרות ריקות.

בלי קשר, לא נראה לי שאגיע השנה לפסטיבל, הן בעקבות עומס גדול בתקופה הזאת, הן בעקבות העדר סחורה מצידי (הבטחתי לעצמי שפעם הבאה שאני שם- אני מאחורי דוכן, מוכר...) והן בעקבות דלקת קרום החשק שתקפה אותי עם הזכרת שם הפסטיבל...

בכל זאת, כנראה שאפשר יהיה לראות חומרים שלי בפסטיבל בתוך החוברת של אדירי התכלת 9 של עופר זנזורי, בדפים ששלחתי לו אתמול בשעה מאוחרת בפנסלינג.

עוד עניין לא קשור- אני שוקל להתחיל לעבוד במודיעין אזרחי עקב המלצותיו של ידידי ושותפי מאראל אברהם יצחק מאיר הידוע בכינויו אביץ, ספציפית בעבודה שמאפשרת להרוויח תוך כדי עבודה מול מחשב. עבודה כזאת תאפשר לי לכתוב ולהתאמן בציור שכל כך חסר לי בשנה ומשהו האחרונות...

ועוד נקודה אחת- בשעה טובה ומוצלחת סיפורו של אביר 2 יתחיל להתפרסם עם פתיחת שנת הלימודים בעוד כשבועיים. פוסטר שער, לוגו חדש והרבה אקשן שמחכה להתחיל... הישארו עמנו!

3 תגובות: